De eerste dagen - Reisverslag uit Karlsruhe, Duitsland van Anka Visser - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Karlsruhe, Duitsland van Anka Visser - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Anka

08 April 2015 | Duitsland, Karlsruhe

Hallo allemaal!

Hier een berichtje vanuit het verre Karlsruhe, nou ja ver... dat valt op zich ook nog wel weer mee! Mijn eerste dagen in Karlsruhe zitten er alweer op, wat is dat toch eigenlijk snel gegaan. Ik kan me nog goed herinneren dat ik een paar maand terug nog dacht: "Jeetje in april ga ik naar Karlsruhe toe!"

Afgelopen zaterdag was het dan eindelijk zover, de reis begon met een technisch probleem, waardoor we op de ouderwetse manier de route hebben moeten vinden met de kaart en een papieren routebeschrijving. Gelukkig hebben we zonder omweg (denk ik :p) de eindbestemming gevonden. Nadat we een aantal spullen in het hotel gebracht hadden, zijn we opzoek gegaan naar mijn toekomstige kamer. We kwamen uit in een rustige buitenwijk van Karlsruhe, mijn twee huisgenoten stonden mij al op te wachten :) Al snel was de hele auto leeg, dankzij al die helpende handen! Nadat ik een aantal spulletjes op mijn kamer had neergezet ben ik weer met mama en Klaas richting het hotel gegaan. De eerste nacht mocht ik daar ook nog slapen, zodat ik niet meteen helemaal alleen in een vreemde stad was. En dan niet zomaar een hotel, nee het Schlosshotel in Karlsruhe, met een rode loper naar de ingang van het hotel.

Zondag was dan de eerste dag dat ik wakker werd in de stad waar ik vier maanden ga wonen. Het voelt nog steeds wel een beetje onwerkelijk.. We hebben zondagochtend eerst nog eerst koffie gedronken met Anja, haar ouders en haar vriend. Zij zal net zoals mij hier vier maanden verblijven. Nadat we gezellig wat gedronken hadden en uiteraard "Kuchen" gegeten hadden zijn we te voet op weg gegaan naar het Schloss van Karlsruhe. Aan de route daarheen kan niet veel misgaan, bijna alle wegen leiden naar het Schloss. We zijn ook echt het Schloss binnengegaan, maar dat viel ons eigenlijk een beetje tegen. Het Schloss was niet ingericht als een Schloss maar meer als een museum, waar kunst vanaf de middeleeuwen tot aan nu te zien was. We hebben de dag afgesloten met een heerlijke maar reusachtige (!!!!!) pizza en een super lekkere cocktail :)

Maandag, nog steeds Pasen, dus alle winkels zijn gesloten en het is ook niet zo druk op straat. We zijn daarom eerst maar richting de Turmberg gegaan met de tram, vervolgens nog met een soort treintje de berg op. Vervolgens moesten we ik weet wel niet hoeveel trappen op, om te kunnen genieten van een geweldig uitzicht: een panoramaview over Karlsruhe! Dat was al die trappen oplopen zeker waard! 's Middags hebben we nog maar even aapjes gekeken in de dierentuin, uiteraard waren er ook nog genoeg andere dieren te zien. De dierentuin bestaat uit twee delen, één gedeelte dierentuin en een gedeelte mooie aangelegde tuinen. Ik moet dus nog maar een keer terug om dat tweede gedeelte te bekijken!

Gisteren (dinsdag) was dan het moment daar, afscheid nemen van Klaas en mama. Toch wel even een moeilijk moment om dat jij je dan beseft dat je "alleen" bent in deze grote stad. Toch heb ik er gisteren het beste van gemaakt en de stad een beetje verkend en gezorgd dat ik bereikbaar ben dankzij de Aldi. Beetje bij beetje kwam het besef, genietend op een bankje in de zon, dat dit de stad is waar ik nu woon! En ik moet eerlijk zeggen dat het helemaal niet meer gek voelt, eigenlijk begint het al een beetje als thuis te voelen!

Vandaag heb ik eerst Anja van het station opgehaald, om haar vervolgens het één en ander van de stad te laten zien, wat ik gisteren al ontdekt heb :) Het was een hele gezellige dag en toch heer erg fijn om toch iemand dichtbij je te hebben waarmee je dingen kunt delen en dingen kunt ondernemen. Waar ik nog wel een beetje aan moet wennen, is het samenwonen met huisgenoten. Dat was ik in Groningen niet gewend, dus dat gaat waarschijnlijk nog wel even duren. Het is wel heel fijn dat mijn huisgenoten mij overal bij willen helpen en alles wel willen uitleggen!

Grüße und bis zum nächsten Mal!

  • 09 April 2015 - 06:58

    Harry:

    Mooi geschreven, ik ga je volgen de komende maanden, dus gedraag je......

  • 10 April 2015 - 08:09

    Elfrida Houkes:

    Hoi skat,
    Leuk om dit op deze manier te doen!! Kunnen we alles volgen. Succes en natuurlijk ook veel plezier.
    groetjes Mama en Klaas

  • 10 April 2015 - 12:45

    Opa En Oma.:


    Hallo Anka:

    We hebben je verslag gelezen, heel mooi dat we op deze manier contact kunnen kunnen
    houden. We wachten op het volgende verslag. Hier is alles oke.

    Liefs Opa en Oma.

  • 12 April 2015 - 21:26

    Michiel:

    Hé Anka,

    Leuk om te lezen dat je d'r nu eindelijk bent en vooral ook dat het je zo goed bevalt. Ik ben benieuwd wat voor colleges je kan gaan volgen op de Uni Karlsruhe. In Haren hebben we een mooie tijd gehad, het was denk ik een goede leerschool (letterlijk haha) voor je. Top gedaan hoor!
    Succes met alle feestjes, colleges en een eventueel Duitse levenspartner (grapje ;D)!

    Herzlichst,

    Michiel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anka

Actief sinds 20 Feb. 2015
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 6870

Voorgaande reizen:

04 April 2015 - 01 Augustus 2015

Karlsruhe

Landen bezocht: