Geluk is precies waar je nu staat! - Reisverslag uit Karlsruhe, Duitsland van Anka Visser - WaarBenJij.nu Geluk is precies waar je nu staat! - Reisverslag uit Karlsruhe, Duitsland van Anka Visser - WaarBenJij.nu

Geluk is precies waar je nu staat!

Blijf op de hoogte en volg Anka

19 Mei 2015 | Duitsland, Karlsruhe

Hallo allemaal,

We zijn ondertussen al weer een maand verder, sinds mijn vorige bericht. Ik vond dat het nu wel weer tijd was om even wat van me te laten horen!

Goed waar zal ik eens beginnen, ik heb de afgelopen zoveel leuke dingen gedaan waarover ik wat kan vertellen! Het volgen van de colleges verloopt prima, tot nu toe vind ik nog steeds alle colleges leuk en ga ik er met plezier naartoe.

Op 25 april heb ik samen met Anja een cursus "Intercultural Competence" gevolgd. Misschien denk je 25 april, dat was toch op een zaterdag, nou dat klopt! Wij zaten dus gewoon op zaterdag in onze vrije tijd op school :P Dit deden we volledig vrijwillig maar het feit dat we een certificaat na afloop kregen speelde natuurlijk wel mee. We hebben het gehad over cultuurverschillen tussen mensen en wat er gebeurt als twee mensen van verschillende culturen elkaar ontmoeten, tot wat voor problemen dat kan leiden. Ik vond het een super interessante cursus!

Waar ik ook achter ben gekomen, dankzij één van de andere Erasmusstudenten, is dat we met onze collegekaart gratis kunnen sporten. Anja en ik hebben dat meteen maar uitgeprobeerd, we zijn bij Zumba geweest, hebben even meegedaan met handbal en hebben twee avonden badminton gespeeld. En over badminton gesproken, wat hadden wij een spierpijn! Maar we hebben het overleefd en het voelde goed om even actief bezig te zijn :)

Ik merk dat ik steeds meer te doen heb en dat maakt het hier nog leuker dan dat het al was! Zo hadden we 6 mei een "Potluck-Abend" met de internationale studenten. Iedereen moest iets te eten meenemen wat typisch was in het land waar je vandaan komt. Anja en ik hebben de halve middag in de keuken gestaan om heerlijke stamppot hutspot te maken, en ooh wat smaakte hij goed! Ook al het eten, dat de anderen hadden meegenomen smaakte heerlijk. De dag erna hebben Anja en ik voor het eerst afgesproken met onze tandempartner. Dit is een meisje dat Duits is, maar graag Nederlands wil leren. Zij helpt ons dus om beter Duits te leren en wij helpen haar om beter Nederlands te leren. Het was ontzettend gezellig en afgelopen zaterdag heb ik weer met haar afgesproken en hebben we gezellig een Nederlands liedje samen gezongen en zijn we uit eten geweest :)

Toen kwamen er anderhalve week van drukte, nou ja niet echt vervelende drukte, maar er kwam twee keer bezoek naar Karlsruhe. Eerst is Bas langs geweest, hij heeft hier vorig jaar in Karlsruhe gestudeerd en kwam Anja en mij bezoeken. Het was een gezellig lang weekend, waarin we verschillende dingen gedaan hebben (uit eten, bbq, wandelen, van de zon genieten). Je zult je nu wel afvragen hoezo drukt, nou maandagochtend hebben we Bas weer op de trein gezet en op maandagavond kwam Marit aan. Mijn lieve vriendinnetje uit Nederland die in juni emigreert naar Curaçao, deze dagen hier in Karlsruhe waren dus ook meteen het afscheid. We hebben ontzettend leuke en gezellige dagen samen gehad! Op woensdag zijn Anja, Marit en ik naar ons eerste verdiepingsfeest hier geweest. Het was een ontzettend gezellig feest, waar we een boel nieuwe mensen hebben leren kennen. Donderdags ben ik dan met Marit naar Baden-Baden geweest, daar zijn we met een soort treintje naar boven geweest om te genieten van het uitzicht. Op vrijdagochtend was dan het moment daar, het afscheid. Gelukkig hebben we een mooi vooruitzicht, mijn plan is om in de zomer van 2016 (oké dat lijkt nog heel ver weg, maar voor je het weet :P) naar Curaçao te gaan!!! :)

En toen was het weekend ook alweer voorbij en een nieuwe week ook alweer begonnen. Het is ondertussen al de zevende week dat ik hier in Karlsruhe ben. Het voelt hier zo goed en om heel eerlijk te zijn voelt het hier meer als vakantie aangezien ik bijna geen huiswerk heb en ook bijna geen college. Uiteraard speelt het weer daarbij ook een grote rol, op dit moment, terwijl ik dit bericht schrijft, schijnt de zon heerlijk door mijn dakraam naar binnen :) De komende weekenden staan er een heleboel leuke dingen op het programma waarvan ik jullie binnenkort zal laten weten hoe het was. Voor nu vind ik het wel weer genoeg geweest! :P

Bis zum nächsten Mal! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anka

Actief sinds 20 Feb. 2015
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 6845

Voorgaande reizen:

04 April 2015 - 01 Augustus 2015

Karlsruhe

Landen bezocht: