Het leven is er om er vandaag van te genieten! - Reisverslag uit Karlsruhe, Duitsland van Anka Visser - WaarBenJij.nu Het leven is er om er vandaag van te genieten! - Reisverslag uit Karlsruhe, Duitsland van Anka Visser - WaarBenJij.nu

Het leven is er om er vandaag van te genieten!

Blijf op de hoogte en volg Anka

09 Juni 2015 | Duitsland, Karlsruhe

Hallo allemaal!

Sinds de vorige update ongeveer 3 weken geleden heb ik alweer een heleboel nieuwe dingen meegemaakt en dus vond ik het wel weer tijd worden om jullie daarover wat te vertellen.

Voor het eerst sinds mijn verblijf in Duitsland hebben Anja, Sandra en ik pannenkoeken gegeten! En ze waren heerlijk, vooral de combinatie van chocoladepasta en aardbeien! Dit was ook meteen om onze vakantie even goed te beginnen. 's Avonds zijn we naar het Badisches Staatstheater gegaan, om hier een balletvoorstelling te zien. Niet dat ik nou zo heel erg hou van ballet, maar wij kunnen als studenten gratis naar voorstellingen toe en ik wilde het gewoon een keer gezien hebben. Het was een balletvoorstelling die gebaseerd was op een boek van Kafka (dat is dus een Duitse schrijven voor de mensen die dat niet weten) : Der Prozess. Helaas had ik dit boek van Kafka niet gelezen, dus was het wel een beetje lastig te volgen.

Gezien mijn vakantie en het feit dat mijn opa en oma hier in de buurt een huisje gehuurd hadden, ben ik op zaterdag met de trein naar Minfeld gereisd. Dit is een plaatsje in het bundesland Rheinland-Pfalz en ligt links van Karlsruhe. Tweede Pinksterdag heb ik een dagje gids gespeeld in Karlsruhe, we zijn bij het Schloss geweest en hebben de dierentuin bezocht (daar was ik al een keer geweest, maar nog niet in het bloemengedeelte). Op dinsdag hebben we een bezoekje gebracht aan Strasbourg/Straatsburg (Frankrijk). Het was wel even wennen om ineens Frans te moeten spreken aangezien ik de afgelopen weken alleen maar schakel tussen Nederlands en Duits. De stad was echt gigantisch en de gebouwen mooi! Na een lange wandeltocht hebben we zelfs het gebouw van de "Council of Europe" gevonden. En toen was het gewoon alweer woensdag en tijd voor een dagje wat rustiger aan. We zijn even naar een gigantisch winkelcentrum tussen Karlsruhe en Minfeld geweest. Na een relaxed dagje konden we er donderdag weer tegenaan en zijn we naar Baden-Baden geweest. Een mooi stadje, je kunt het qua winkelaanbod en mensen een beetje vergelijken met Haren :p Uiteraard kon een bezoekje aan de Merkurberg (met panorama-uitzicht) ook niet ontbreken. En daar was de vrijdag alweer, de laatste dag voordat mijn opa en oma weer naar Nederland zouden vertrekken. We hebben op deze laatste dag samen een wild- en wandelpark bezocht. Ik vond het leuk om een keer wat andere dieren te zien dan die je in een dierentuin ziet, het enigste nadeel was dat het de hele tijd geregend heeft... Oma moest dus steeds met mij meelopen zodat ik alle dieren goed op de foto kon zette zonder nat te worden :P Het was een ontzettend leuke en gezellige week, ik heb weer een boel nieuwe en leuke dingen gezien (+ veeeel foto's) en kan er wel weer even tegenaan na zo'n heerlijk weekje vakantie.

Anja en ik zijn zoals jullie misschien wel weten ook heel fanatiek aan het sporten hier. Op dinsdag aan we meestal naar fitness, daar ben ik vorige week voor de eerste keer geweest en jeetje wat was dat heftig! Anderhalf uur lang springen, met je armen allerlei bewegingen maken.. teveel om op te noemen gewoon! Op woensdagavond gaan we dan weer een uurtje knallen bij zumba en dat is vooral erg zwaar als je nog spierpijn hebt van de fitness van dinsdag :P 4 Juni was hier dan weer de zoveelste feestdag, vinden wij natuurlijk helemaal niet erg, want we waren zowel donderdag als vrijdag vrij. Dat kwam trouwens helemaal goed uit, Anja en ik zijn op vrijdagochtend met de trein naar Frankfurt vertrokken voor een weekendje. Misschien nog even leuk om te vermelden de temperatuur op vrijdag was 's ochtends (uur of 10) al mega warm! Aangekomen in Frankfurt en na het kopen van een kaartje zijn we op weg gegaan naar ons hotel midden in het centrum van de stad. Gelukkig was er airco in ons hotel en de kamer zag er ook super goed uit. Omdat we nog niet echt een plan hadden, hebben we eerst de stad maar een beetje verkent. Vrijdagavond hebben we even via Google dingen opgezocht die we zouden kunnen doen (hadden we van te voren ook kunnen doen, maar niet gedaan dus dan nu maar:P). Nadat we zaterdagochtend ontbeten hadden bij een bakker (in het hotel kostte dat 28 euro :O, afzetters!) zijn we opzoek gegaan naar de "main tower". Daar met een lift (gelukkig!) naar de 53e etage om daar op een panoramaterras te genieten van een geweldig uitzicht!! Verder stond er voor de zaterdag een bezoek aan het huis van Goethe op het programma. Ik vond het heel erg interessant om te zien waar en hoe Goethe geleefd heeft. Omdat het ook vandaag echt nog gigantisch warm was, ik geloof dat de temperatuur wel rond de 31-33 graden lag, hebben we de verkoeling opgezocht bij het zwembad in de buurt van het stadion van Frankfurt. Wat we alleen niet van te voren wisten was dat er een of ander mega evenement in het stadion was waardoor de trein mega vol zat met allemaal mensen van onze leeftijd! Een duik in het zwembad bracht aan het einde van de middag de hoog-nodige verkoeling :) En toen was het alweer zondag, onze laatste dag in Frankfurt. Op het programma stond eerst een bezoekje aan de dom van Frankfurt. En aangezien we ook nog geen ontbijt gehad hadden, hebben we dat maar in de buurt van de dom gedaan. Helaas konden we niet echt naar binnen, omdat er een dienst in de kerk was. De Palmengarten was de volgende bezienswaardigheid waar we zijn geweest. Vooral de tuin met de rozen vond ik daar ontzettend mooi. Ook daar heb ik dus weer genoeg foto's kunnen maken en ondertussen konden we ook nog heerlijk genieten van de zon (temperatuur nog steeds 26 graden)! Aangezien er voor ons niet meer op het programma stond, zijn we bij de "Hauptwache" (=overblijfsel 2e wereldoorlog) op het terras gaan zitten en hebben heerlijk genoten van de zon en lekker mensen gekeken :P Na het avondeten wat het dan weer tijd om terug te reizen naar Karlsruhe. Ik vond het een super leuk en gezellig weekend en ben blij dat ik Frankfurt ook een keer gezien heb! :)

En toen was het dan gewoon alweer maandag en begon het "gewone" leven weer met een college. Anja en ik hebben ons meteen weer van onze goede kant laten zien en hebben 's avonds bijna 2,5 uur gebadmintond! Je kunt je nu misschien voorstellen dat ik daarom een beetje last heb van een trillende rechterarm...! Vandaag heb ik dan weer een heerlijk dagje vrij, dus weer tijd om wat te wassen en wat boodschappen te doen.. ik zei het toch, het "gewone leven" :P Vanavond ga ik nog even gezellig skypen met het thuisfront, want mijn lieve opa is vandaag jarig! :) Zoals jullie kunnen lezen vermaak ik mij hier prima en verbaas ik mij er echt over hoe snel de tijd hier gaat. Ik ben hier ondertussen alweer bijna 10 weken en over iets minder dan 2 maand ga ik alweer naar Nederland :O! Ik ga hier nog even verder genieten en zal binnenkort weer even een nieuwe update schrijven.

Bis zum nächsten Mal! :)

  • 13 Juni 2015 - 14:13

    Lia:

    hoi Anka,

    Zo te lezen vermaak je je best in Duitsland. Gelukkig maar. Stel je voor dat je het vreselijk vond ;)
    Vind jij het ook een groot verschil met Groningen? qua gezelligheid dan. Hoor altijd van Maarten dat de sfeer totaal anders is. Geniet en leer nog van je tijd in Karlsruhe en tot ziens.
    groetjes,
    Lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anka

Actief sinds 20 Feb. 2015
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 6880

Voorgaande reizen:

04 April 2015 - 01 Augustus 2015

Karlsruhe

Landen bezocht: